(aivar): Liitokala tark AA laadija

Sai ostetud Liitokala Lii-500 tarklaadija.
Proovisin oma 4 Eneloop AA akut testida.Akud on siis 1.2v ja mahtuvus min.1.900mah(nii on aku peal kirjas).Valisin kiirtesti(ajaliselt mingi 6-7 tundi)
Tulemus mind üllatas.Akudel oli mahtuvus Liitokala laadija arvates 2050-2083mah ja pinge 1.52v
Täpselt samasid akusid testisin pool aastat tagasi Technoline BC-700 laadijaga ja tulemus oli teine.
Mahtuvus jäi 1600-1850mah kanti.Akud on põhimõtteliselt väga vanad.Kasutuses mingi 5-6 aastat.Iga nädal 2-3 laadimist.
Kumb laadija valetab või mõlemad näitavad õieti?

ühtegi suppi ei sööda nii kuumalt kui keedetakse:) Las akud jahtuvad,mõõda siis…

(tom2 kirjutab): Kõlab nagu see vana ütlus, et mees, kellel on kell, teab alati, mis õige aeg on, aga mees kellel on kaks kella, pole kunagi kindel. :slight_smile:

Mis asja sa jamad nende tarkade laadijatega, osta üks korralik ning lollikindel laadija (näiteks Eneloop Advanced Charger K-KJ17MCC40E http://gig.ee/et/catalog/product/view/id/77455 ) ja lae akud täis, kui vaja. Kui akud enam ei kesta, vaheta välja.

See on patareide hoidik, mitte laadija.

(tom2 kirjutab): Miks?

Ma ei taha nüüd kiita kodanik aivari valikuid, hea on hoopis midagi muud, aga sinu ebakompetentsus nii lihtsa asja juures paneb imestama. Sinu jaoks pole akud kallid, võid osata palju tahad, aga keskkonna säästlik on kasutada akud lõpuni, mitte poole pealt minema visata. Sinu pakutud kiirlaadija on raiskaja.

(aivar kirjutab): Hetkel lugesin Liitokala laadijat siiski valesti,see on lihtsalt näit peale laadimise lõppu.
Akude mahtuvuse näit selgub peatselt.(4 laadimise ja mahalaadimise tsüklit)

(tom2 kirjutab): See konkreetne Eneloopi laadija jälgib ja laeb iga akut eraldi ahelaga, st laeb kõik akud korralikult täis. 6-7 tunniga tänapäevase NiMH aku laadimine pole eriline kiirlaadimine. Kui ise akud enne laadimist enam-vähem tühjaks ka lased, siis ei tee ka 50 korda kallim laadija midagi rohkemat ära. Vabalt võib juhtuda, et targa laadijaga keerad akud nendega jamades hoopis kiiremini kanni. Näe, Aivari akudel juba on neli laadimistsüklit vähem. :slight_smile:

Akud on juba iseenesest keskkonnasäästlikud. Suur osa inimestest ostab jätkuvalt patareisid.

Puhtprotsentuaalselt pole 1700mAh ja 2050mAh nii üliväga erinevad. 20% sinnasiia ületab küll mõõtevea künnise kuid on suht materialistlikult ära seletatav kahe asjaoluga:

.1 Kui KIIRESTI akud tühjaks laetakse. Mida vaiksemalt aku tühjaks niristad, seda rohkem pauerit sealt välja tilgub. Puhtstatistiliselt saad aeglase tühjakslaadimisega küll superhea numbri kuid välgatsid imevad paraku akut just sellise trukiga mis torust tuleb ehk kokkuvõttes saad küll mingi ilusa numbri, millega praktilises elus pole suurt s-ugi peale hakata (kui muidugi ei taha sellesamuse akuga toita nt sea-silma-klassi tasku-lampi).

.2 Millise pingeni aku laetakse ja millise pingeni aku maha laetaske. NiMh akud on viimase osas suht pommikindlad kuid nt Li või Pb aku võid ületühjendamisega suht kapitaalselt p-sse saata, Li akudel on tavaliselt sisseehitatud kaitse, Pb ja NiMH-l aga mitte… Hästidisainitud tarbija tuvastab viisakalt ära et akul on toss väljas, näitab patarei märki ja lõpetab suhtluse, halvastidisainitud seade (nt seesamune tasku-lamp) lutsitab ka iga viimasegi elektroni välja kuid elu hinnaga – aku elu hinnaga… Konkreetselt mAh number omab selget mõtet siis ja ainult siis kui sisaldab pingeläve (mis oleks ideaalis seatav samale latile mis su välgatsil).