Kas eestis on canoni 5R kellelgi?

Mul juhtus 5d IV ja 11-24-ga apsakas. Statiivi üks jalg oli lohakalt kinni ja kukkus kummuli. Objektiivi eest äär on paremalt mõlkis “kergelt murdunud” äärega.

Aga tundub, et teiste objektiividega on ka teravus paigast ära, et äkki kukkumisel lõi kerel flantsi raamis viltu, st objektiivi kinnituse kere külge veidi viltu.

Et see juhtus mitu nädalat tagasi, siis olen nüüd igaks juhuks uue kere mõtteid soendanud ja 5R tundub foto jaoks päris kõbus olevat. Vähe on viimasel ajal töid, kus nö spordi-reaktsiooni vaja õiget hetke. Statiivi pealt “live” on ka juba harjunud seisund, hetki vaatad lihtsalt kõrvalt silmaga :frowning:

Hetkel probleem siis, et üle maailma käib kuumenemise mölatorm, mis fotograafe tegelikult ei mõjuta. Wannabe 8k video ulgumine mu meelest. Kus 8k tegelikult vajalik, on päris sobivad riistad olemas, ei pea fotokaameratega higistama. Ja tundub, et turg hakkab siiski lahknema foto- ja videokaamerate vahel.

Foto omadustest on möirgavad influensserid üldiselt vakka, mõned rahulikumad ja arukamad siiski kiidavad ülivõrretes.

Mind huvitaks 5R reaalsuses mõne asja jaoks proovida.

  1. IBIS välja lülitamine. olen kohanud arvamust, et ibis on alati vägisi sees. aga näit öövõtted hdr-le, on vaja objektiivi stabikas välja lülitada, ka ibis tuleks killida tobedate võdistamiste ära hoidmiseks.

  2. kas TS-objektiivid maks väljatõmbega ikkagi ei teki vinjettimist? Sony-fännid häda-juutuuberid kiidavad ju ühest suust, et mingi adapteriga on 100% töötav. Tegime Peeter Sirgega reaalse testi tema korraliku sony kerega, ja selge, jälle juutuuberid on idioodid, nagu enamus juhtumeid - poole kaadrini nähtav vinjett on 11mm shiftiga. Mida rohkem klounaadi juutuuberi käitumises, seda idioodim ta on.

Kui keegi teab kedagi… kel on 5R…
et kas võtta uus 5d IV (kui 5R neid tingimusi ei täida) või punnida veidi edasi ja oodata asja saabumine Overalli või kellelegi teisele ära.
See telje viga tundub olevat kaunis väike, ava 8 juures juba ei märka lainurkadega, st kannatab veidi oodata.

(KN kirjutab): Vastan vinjettimise küsimusele. TSE24II, TSE45 ja vana Zuiko 35mm shift ei vinjettinud vähemalt algse EOS R-i ees rohkem kui 6D ees. Kasutasin ainul f8-11 ja ei häirinud üldse. Nüüd GFX-i ees on küll tuntav vinjett, aga ikkagi kasutatavad. Seda peaks ise testima muidugi, kui olla väga nõudlik.

Tegime testi küll, aga pilti suurel ekraanil ei vaadanud. Sain enda kätte 24 TS-i ja mängisin põhjalikumalt, pole see vinjett muud kui läätsede enda omadus servapoolepealt tumedamalt joonistada. Kaamera auk servapidi pildile ette ei jää, seda me arvasime Sony ekraani pealt pilti vaadates, valesti arvasime.

Polnud ava keeramise võimalusega adapterit, lahtise avaga ongi vinjett vingem, väikse ekraani peal eriti.

Aitäh! Tekkis lootus, et äkki saab kasutada :slight_smile: Siis tasub koluga Overalli kohale minna ja proovida kõike R ees, mõõdud ju samad.
Kuigi geomeetria järgi umbkaudu ette kujutades tundus asi kaunis riskantne - auk 26mm lähemal on RF ca sama suur avaus ja objektiivi telge 11mm nihutatud lisaks maha võtta ka vaherõnga paksus.
Ega objektiivi loomulik väike valguse kadu ei häiriks, kui aga rõngas ise maks väljatõmmetel nurkades ette ei jääks.
Kasutan 17 ja 24mm. Ava harilikult 11-13.

See “vigade parandus” lisab siis lootust, et ka Canoni enda rõngastega miski raud nurkades ette ei jää. Sony keres auk on ju hulga väiksem.
Kas oled vahepeal rõnga saanud, mis Canoni objektiivi ava oskab Sony kerega ühendada?

Ei ole vajadust raha maksta selle rõnga eest. Kui tahad uut testi teha, siis peab laenutama.

(KN kirjutab): Täpsustan, et pidasin silmas korraga ainult shifti kasutamist. Kui samaaegselt ka tilti lisaks, siis saaks vinjeti kätte küll mingites asendites, aga see oli vist ka peegelkaamera ees nii.

Jah, saingi niimoodi aru. Kallutust läheb mul üldse harva vaja ja väikses ulatuses.

Tegin päeval veidi katseid. 11-24 on omadega õhtul. Vaatasin tema skeemi ka, see tihe ja raske hunniku asfäärilistega ees otsas on ilmselt rohkem paigast ära, kui kruvikeeraja abil saab parandada. Ma kardan, et seda ei tasugi parandada… Kas temast enam uue väärilist saab. Eri zuumi asendites on erinev teravuse liikumine, mis mulle eriti halb tundub, nagu oleks keskel ka midagi paigast ära.
Kaamera tundub veel kõlblik olevat, TS-dega ava 11 oli kõik terav.

Objektiivi asendamine võtab mitu raha ja hetkel 5R peale rohkem ei mõtle.

Sellegipoolest, üks vastus on mitmes kohas leitav. IBIS on sisse- ja väljalülitav.
https://www.cameralabs.com/canon-eos-r5-review/

Aitäh, see on üsna asjalik ülevaade. Homme õhtul vist saan tõsisemalt läbi lugeda.
Seda, et menüüst saab ibis-e välja lülitada, leidsin ka üles.

Kas vanade stabikatega objektiivide peal stabiliseerimise lülitist välja lülitamine võtab ka ibis-e maha? sellele ma selget vastust ei leidnud seni. Et mul enamus asju vaja igasugune “abi” välja lülitada, siis ei oleks ma õnnelik alguseks lülitada stabikas välja objektiivilt ja siis minna menüüsse veel ibis eraldi välja lülitada. See toob segadust ja äpardumisi, sest stabikas teeb väga sõnnikut, kui statiivil hdr-s jaoks sisse unustad.
Canoni roheline menüü muidugi on tore, aga ikkagi jääb inimliku vea ämbri võimalus.
Eks asi on tegelikult firmware kirjutajatele käkitegu. Ja neid uuendusi tuleb veel palju :slight_smile:

Arvestades üldist canoni ja nikoni mõistusepäraseid traditsioone, see ongi juba õigesti tehtud.
Ennemini ma kahtlustaks Sony poolelt sellises kohas vajadust 6 astet õiges kohas menüüsse sukelduda ja siis veel paar valikut ja neljas valik seal olekski kas ja või ei :slight_smile:
See on arvestades mu ainukest sony toodet seebika menüüdes sopramist arusaamatute terminitega. Aga üldiselt külapeo pildi jaoks sai isegi see häälestatud :slight_smile: ja teeb tollise sensori kohta väga head faili.

DPR foorumis keegi mainis, et piisas objektiivil paiknenud lüliti kasutamisest. Aga jah, nii paljude vidinatega pole kerge.