LG 27UK850 monitori heledus ebaühtlane

Sümptom viitab et moll kasutab kahe serva taustavalgust ja üks pooltest on katoova.

Igaljuhul ON tegu garantiiprobleemiga ehk minna julgelt garantiisse. Loodetavasti LG garantii erineb natukenegi Nordic Analoogi poolt pakutavast MekaPlätsaka garantiist, kus esimene küsimus on KUST TE SELLE OSTSITE???

PõusSkriptum – EI ole mõtet plägiseda et on odav siis PEAB olema s***t. Olen näinud ka väga kalleid asju koolemas ja väga odavaid asju väga kaua kestmas. Kallima otsa asjad on üldjuhul rohkem tehnoloogia piiril, maksimeeritakse ühte karakteristikut ja ainus võimalus seda teha on teiste karakteristikute hinnaga. Pole palju lisada et ka vastupidavus on – karakteristik…

aivar kirjutas:

Ei usu et garantii alla läheb.LG hoolduses öeldakse et
monitoril pole midagi viga.
LG on tavaline laiatarbe bränd,millel kõva turundus ja
reklaam.Ja ekraanid on neil partiide kaupa ka erinevad.
Kuid oled nõudlik kasutaja oleks tulnud Eizo võtta.Või
vähemalt Dell.Kui ostsid netipoest saad probleemi vabalt kauba
tagasi saata.

Paraku oli sul seekord õigus :frowning:
Kaupmees oli lahke ja nõustus peale mõningat sekeldamist kauba välja vahetama.
Aga paha lugu, välja vahetatud sarnasel LG-l oli täpselt sama häda, et tumedamad laigud sees. Teatud neutraalhallist tumedama halliga on laigud eriti märgatavad.
Mõõtja näitab ca 25% väiksemat heledust sellise laigu keskel.
Esimesel monitoril kahtlustasin, et terve ülemine taustvalguse led-i riba on kuidagi tuhmim. Aga suvalised alad viitavad paneeli enda ebaühtlusele.
Midagi pole teha, 500 €-ne LG uhd ongi “odav saast” :frowning:
Naljaviluks mõõtsin ühe kättejuhtunud Delli ka üle (mitte uhd, vaid hd), tollel olid sama tausthalliga silmaga märgatavad laiad püstitriibud, nii et pole too Dell ka mingi imeline kvaliteedinäitaja.
Kui tahad mõistliku hinnaga väga head ekraani, tuleb osta iMac retina, saab arvuti pealekauba :slight_smile:
Ise olen sellisega ära hellitatud…


petslane

MetsJeesus kirjutas:

Sümptom viitab et moll kasutab kahe serva taustavalgust ja
üks pooltest on katoova.

Nii arvasin minagi alguses, aga nüüd on kogemust rohkem – need monitorid ongi laigulise pildiga. Lihtsalt esimesel eksemplaril oli “laik” kahtlasent sümmeetriline ülaservas, teistel on kuidagi mujal suvaliselt.
Kahjuks arvustussaidid sihukesele ebaühtlasule erilist tähelepanu ei pöõra ja ekstra esile ei tõsta, nii et “avastamisrõõm” jääb teadlikule ostjale :frowning:
Tavatarbija arvatavasti lepib olukorraga – exceli tabeli täitmist see ju ei sega ja mänguril paaris kohas kollid veidi tumedamad pole probleem…


petslane

Sorry pisukese pausi pärast. Uurisin natuke probleemi.

Reviuud on sellesamuse molli suhtes vägagi positiivsed ja ainus reaalne PROBLEEM on sRGB värviruum (HDR puhul eeldaks DCI-d).

TommiRiistVara mõõtis uniformity ära ja erinevus on üksikutes protsentides (mis LCD puhul normaalne): https://www.tomshardware.com/reviews/lg-27uk850-gaming-monitor,5708-6.html

Kuna LCD molli heledus on suht tundlik kõikvõimalike deformatsioonide osas (nt raamidel on mingi kruvi nõks liiga kõvasti kinni keeratud, mingi raam on kõver vms), siis julgen kahtlustada et mingi partii LG molle sai transa käest sõbraliku lopsu ja kukkus pildist ära. Keegi kohalik hädaärikas sai nood superhinnaga kätte ja siis üritab siinmail maha müüa.

Minupoolt soovitused:

  1. Võta noodsamad revnuud ette ja viruta hädaärikale hambusse – nää seesama moll SAAB ka korraliku pilti näidata ja PALUN tarni ka mulle pildivõimeline moll või keerame tehingu tagasi.
    KUI hädaärikas hädiselt edasi mögiseb et nänänäää nääd käääik on sääändased siis
  2. Mine LG AMETLIKKU garantiisse ja ütle et tahad saada sellistsamust molli nagu revjuudes revjuuerdati. Variant et moll vahetatakse välja VÕI koostatakse pumaaga et tegu on füüsilise vigastusega.
    Kui moll välja vahetatakse siis keissklõuzd, kui saad kirjaliku kinnituse et miss-händling siis
  3. Lähed sellesama pumaaga ja molliga hädise hädaärika juurde ja nõuad korralikku molli või manni-manni-päkk. Kui hädaärikas hädiselt edasi mögiseb siis
  4. Tarbijakaitse.

Kuna moll on suht kirves ja tooteliini keskmises otsast (kus pilti juba nagu võiks olla) siis TASUB seesama Kolgata Tee ette võtta…

PS. Isiklik kogemus – LG ja Dell pakuvat suht parimat saadaolevat hind/pilt suhet. Kui milleskis pisut ümbernurga lastakse siis on need omadused (reguleeritavus, häälestatavus, pordid jms) kuid paneelid on korralikud ja taustavalgus (reeglina) ei värele…

Ma viitsisin ka nüüd oma monitori tagakülele pilgu visata, sama asi nagu teemaks. Sitaks kift asi, soovitan kõigile, mitte mingit jama pole olnud, ebaühtlasest heledusest ei tea ma midagi.

MetsJeesus kirjutas:

Sorry pisukese pausi pärast. Uurisin natuke probleemi.

Reviuud on sellesamuse molli suhtes vägagi positiivsed ja
ainus reaalne PROBLEEM on sRGB värviruum (HDR puhul eeldaks
DCI-d).

Sa uurisid reviiud, aga ma pidin reaalselt neid monitore mitu tükki üle vaatama, laskma naisel üle vaadata, kellel on teadupoolest juba geneetiliselt parem nägemiselund antud looduse poolt, mõõtjaga systemaatiliselt üle käima. Tulemus oli, et monitori ebaühtlus on suurim probleem – teatud ühtlase taustaga ja õige heledusega paistavad laigud välja. Mõnel rohkem, mõnel vähem, sarnastel, aga mitte täpselt samadel mudelitel. Viimane kinnitab, et probleem pole partiis ega transpordil peksmisel, vaid tootmise tehnoloogias on puudujääke. Mõõtja ainult kinnitab neid silmaga hoolikal vaatlemisel nähtavaid heleduse erinevusi. Kuna mul on kodus laual eeskujuks iMac retina, millel pole pildi kvaliteedile mitte ühtegi etteheidet, siis olen nüüd vägagi veendunud, et LG on sitem.
Ja millegipärast Apple pakub oma lehel LG Ultrafine seeria monitore, mida siin Eestis ega lähivälismaal üheski kaupluses vaadata ega osta ei saa – ju seal on mingi kvaliteedi või tootmise probleem?

Wide gamut värviruumi puudumine pole “probleem” vaid “omadus” – näib, et selle raha eest lihtsalt ei saagi rohkem kui sRGB.

Samuti pole mul kaupmehele mingit pretensiooni, nad lihtsalt müüvad pakendis olevat masstoodet ja loomulikult ei jaksa iga üksikeksemplari hädasid südamesse võtta. Väikene pöördumine tähtsuselt müüjast järgmise asjapulga poole lahendas olukorra 5 minutiga: küsiti milline muu monitor sulle kõlbab, anti kast kaenlasse ja tegime hinnavahe tasaarvelduse.

LG kohalik garantiimehega vesteldes, pakkusid nemad, et teevad LG hoolduskeisi, mille tulemusena esimene halb eksemplar kas remonditakse, mis tähendab tuima asendamist, või kantakse lihtsalt maha kui praak. Nemad mingeid kvaliteedinäitajad siin Eestis mõõtma ei hakka. Õnneks see pole enam minu probleem, vaid kaupmehe ja LG garantii vaheline asi.


petslane

(enn kirjutab): petslane kirjutas:

Ja millegipärast Apple pakub oma lehel LG Ultrafine seeria
monitore, mida siin Eestis ega lähivälismaal üheski
kaupluses vaadata ega osta ei saa – ju seal on mingi
kvaliteedi või tootmise probleem?

Osta iki saab, nt siit
https://www.photopoint.ee/monitorid/1408960-lg-monitor-27-ultrafine-5k-27md5ka-b#stock_tab

nad lihtsalt müüvad pakendis olevat masstoodet ja loomulikult ei jaksa iga üksikeksemplari hädasid südamesse võtta.
Nad müüvad neid pakendeid mille on saanud kusagilt <<ülisoodsalt>> kokkukrabada. See kuidas sedasama pakendit on enne müümist šipitud ja händitud teab vaid Allah.

Väga sageli juhtub et mingi partii saab teatava lopsu ning siis kantakse maha. Peaks minema hävitamisele kuid satub rohkem- või vähem hallile turule ning siis üritatakse n.ö. supersoodukaga maha parseldada.

Niimoodi ON juhtunud poolpõlenud autodega, niimoodi ON juhtunud ka muude lopsu saanud kaupadega. Seesama hädine hädaärikas TEAB ja perfektselt et müüb sitta. Mingi tõenäosusega on klient leplik ja arvab et oma viga või ei oska üldse vaadata, mingi tõenäosusega tuleb mögisema. Kui tuleb, saab n.ö. abivalmi teeninduse, kus soojalt ja sõbralikult tehakse ka teine teadaolevalt sitt ühikut sitta lahti, siis nutuse konstanteeringu et nad kõik on sellised ja suurepärase abivalmiduse teha uppgreid…

Veelkord – LG EI ole st, Dell EI ole st, Sama lugu ka muude soodsama otsa mollide kohta. Karakteristikud võivad olla sitemad kuid nii räige pildidefekti juurpõhjuseks on suht suure tõenäosusega:

  • Mingi tõsine ikaldus transal
  • Täiesti teadlikult hüdraulilise pressi alla kõlbavat sitta müüv hädine hädaärikas.

Seesama paneel läbis TomsHardwara mõõtmised ja seal sellist probleemi EI tähelkdatud, Juutuuba revjuuerdajad revjuuerdavad sama paneeli ja ilmselt oskavad ka nemad vaadata. Samuti ei piiksugi nonn-uniformiti osas. Kaamerapilt ei näita samuti midagi. Siin oli tegu süstemaatilise probleemiga Paastumaarjamaal. Ma tõesti teeks sellest LG esindusele korraliku keisi. Las peksavad natuke kohalikku hädakaupmeest ja kutsuvad äpardunud partii tagasi. HEAGA!!!

PS. Karakteristikud ja revjuud on väga hea alguspunkt mingi kauba väljavvalimiseks. Kui selgub et kaup EI vasta karakteristikutele (feik või saanud kabelimatsu), siis on rohkem argumente mögisemiseks. Nt revjuus räägitakse et taustavalgusel pole PWM värelemise probleemi kui see nt 50% peale keerata kuid reaalne moll on 50% peal strobo-skoop siis läheb see strobo-skoop tagasi. Seda sõltumata sellest mis möginat kohalik häda-ärikas välja ajab…

enn kirjutas:

petslane kirjutas:

Ja millegipärast Apple pakub oma lehel LG Ultrafine seeria
monitore, mida siin Eestis ega lähivälismaal üheski
kaupluses vaadata ega osta ei saa – ju seal on mingi
kvaliteedi või tootmise probleem?

Osta iki saab, nt siit
https://www.photopoint.ee/monitorid/1408960-lg-monitor-27-ultrafine-5k-27md5ka-b#stock_tab

Ma mõtlesin väiksemat 4K mudelit, mida kuskilt ei leia enam…
5K-l on hoopis teine hinnaklass…


petslane

MetsJeesus kirjutas:

nad lihtsalt müüvad pakendis olevat masstoodet ja
loomulikult ei jaksa iga üksikeksemplari hädasid südamesse
võtta.
Nad müüvad neid pakendeid mille on saanud kusagilt
<<ülisoodsalt>> kokkukrabada. See kuidas sedasama pakendit on
enne müümist šipitud ja händitud teab vaid Allah.

Niimoodi ON juhtunud poolpõlenud autodega, niimoodi ON
juhtunud ka muude lopsu saanud kaupadega. Seesama hädine
hädaärikas TEAB ja perfektselt et müüb sitta.

Selle peale tahaks mina ka küsida, kas jälle jäid rohud võtmata?

Seesama paneel läbis TomsHardwara mõõtmised ja seal sellist
probleemi EI tähelkdatud,

Justnimelt, kliendid on leplikud ja vahivad enamasti kirjut pilti, kus probleem välja ei paista.
Vaata näiteks rtings.com lehel paljude erinevate monitoride paljusid pisikesi pilte, sealt pealt tuleb 50% halli ebaühtlus päris räigelt välja, kui probleemi ilmekalt esitleda.
https://www.rtings.com/monitor/tests/picture-quality/gray-uniformity
Seal lehel pole too LG selle ebaühtluse parameetri järgi mingi eriti hea ega halb, lihtsalt arvustuse kirjutajad arvavad, et tollele probleemile ei peaks üldhinngul liiga palju kaalu andma.


petslane

Sattusin ja klikkisin. rtings.com lingi peale.
Mu meelest pole see küll mingi pildisebimise monitoridega tegelemise autoriteetne värk, rohkem reklaami müümise klikilüpsmise äriprojekt. Massid uurivad ikka kättesaadavat otsingutes ja näitamis-tasu tilgub kümnendik-sendikaupa. Neil mure ainult alumise-kuni keskmise segmendi mängimiseks sobivus. Kui palju massi tegeleb Eizo või NEC otsinguga vs HP, Dell, LG, Big jne otsingutega?

Ühtegi NEC, Eizo ega muud pilditöötleja laual olevat monitori isegi pole vaadatud, ainult kontori-kodukasutus-mängude tase. Nad võiksid eraldi kategooria testimiseks teha, et mis üldse pilti näitab ;(

Mainimata on kategooriates veel pornokasutuseks sobivus, kutsuvate ihutoonidega, sest iga kodukiimleja ei suuda teha seost mängusobivusega :slight_smile:

Paraku pole jeesuse sõnnikusaatmise väide üldse vale. Võibolla on tal kogemusi rohkem kohalike “häda-ärikatega”, mul rohkem halbu kogemusi ammusest ajast usa häda-ärikatega, miks sealt ostan viimases hädas (isegi Hiinast ei leia) ja paypaliga ainult.

Mulle ühel hetkel jõudis kohale, et suurimad internetimüüjad ameerikas saadavad ida-euroopasse jm KAUGETESSE “kolmandatesse” riikidesse mingite vigadega või tagastatud kraami. Kusjuures mitte mingid ebay müüjad, vaid kõige soliidsema NY peatänavate pigimütsidega firmad. Arvestades, et sealt tagasi saatmise hind on kallis ja ilmselt sitt neelatakse alla ja sülitatakse demokraatia lipulaeva peale, ilma rahalise kuluta. Küll aga NATO-ustavus saab lollidele valgustatud veidi :wink:

Viimasel ajal ei osta peaaegu midagi ameerikast, vaid EU-st. Eriti korralikud on sakslased ja eelarvamuste vastaselt itaallastega head kogemused. Prantsuse-itaalia keel täiesti võõrad, jäänud kõrvale. Britid on usaldatavad, kallid, aga nende logistika Royal-mail läbi Rootsi on üle mõistuse uimane, peaaegu iga kord pead otsingu käivitama, enam ei kasuta.

Läks veidi laiemaks, kui “häda-ärikate” vastus, aga ehk on kellelegi kasuks jama varasemal äratundmisel.

Väga usaldatavad on seni olnud meie saatusekaaslased, nn Ida-Euroopa netikaupmehed. Bulgaaria, Rumeenia jne. Droonipulgad ostan nüüd Bulgaariast, kaks päeva ja kohal, ilma ühegi viperuseta (peale väikeste pangakaardi jamadeta, Paypal toimib korralikult). Käibemaksud-värgid toimuvad ida-euroopas paremini, kui saksa jm EU pisiärides.

Tiit Veermäe kirjutas:

Mulle ühel hetkel jõudis kohale, et suurimad
internetimüüjad ameerikas saadavad ida-euroopasse jm
KAUGETESSE \“kolmandatesse\” riikidesse mingite vigadega või
tagastatud kraami.

Mulle tundub see teema kisub juba naeruväärseks.
Kas keegi on tõesti nii paranoiline, et arvab suures elektroonikaketis on kõik telekad, monitorid, pesumasinad, pardlid ja fotoaparaadid kuskilt nn ärikate kaudu praagilaost või laevaõnnetuse üle elanud merekonteinerist kauplusse sisse nihverdatud ja nüüd müüakse hingehinna eest teadmatule ostjale maha?

Mul on teistsugune arvamus – need hulgimüüjad ja vahendajad ja logistikud ei tea üldse mis seal karbis sees on. (Ok niipalju teavad, et arvutimonitori pilt on karbi peal ja saateleht-kleepekas õige). Pappkast kleebitakse Hiinas tehases liini lõpus kinni, enne seda poetatakse sinna kasti sisse veel paberileht paari formaalse allkirjaga, et kvaliteet kontrollitud. Kontrollitakse kah, aga mitte kõiki parametreid. Tegelikult mõned insenerid seal tehases teavad väga hästi, et neil kvaliteet kipub kõikuma, odavus ja tehnoloogia on niigi piiri peale aetud. Aga tootja juhtkonna jaoks on kvaliteediga rahulolematu pirisev klient lihtsalt mingi pisike % müüginumbrites. Neil on eesmärk, et too % oleks allpool mingit piiri ja seni kuni ongi, tootja probleemi tähtsaks ei pea.
Normaalne kaupmees viskab sellise toote ja mudeli oma kaubavalikust varsti välja, mida kliendid kipuvad liiga tihti tagasi tooma põhjendusega, et praak on. Sest kaupmees tahab äri jätkumiseks ka oma mainet hoida, mitte omandada saastamüüja kuulsust.


petslane

Tiit Veermäe kirjutas:

Sattusin ja klikkisin. rtings.com lingi peale.
Mu meelest pole see küll mingi pildisebimise monitoridega
tegelemise autoriteetne värk, rohkem reklaami müümise
klikilüpsmise äriprojekt.

Loomulikult pole too rtings-i leht mingisugune tõde pimesi fototöötluse monitori ostmiseks. Lihtsalt üks koht paljudest, kus keegi on midagi testinud. Ma tõin selle lehe siia teemasse sellepärast, et seal oli näidispiltidena välja toodud neutraalhalli ebaühtlus. Ja nonde näidispiltide järgi võib arvata, et LG pole ainuke.
Enamust kontorirotte ja mängureid väikene ebaühtlus üldse ei koti, nad arvatavasti poleks märganud seda probleemi isegi minu esimesel eriti halval eksemplaril. Ma ise ka ei märganud kohe, vaid esimesel hetkel arvasin et probleem on vaatenurgas – IPS paneel küll, aga ikkagi natuke heledus ja värvid muutuvad sõltuvalt vaatenurgast.


petslane

B+H suhtes mul sama kahtlus, kuna omal kogemusel sealt tellinud objesid, mis pehmeks osutunud. See v6ib vabalt olla eelnevalt tagastatud. Pole ju objepakenditel kleepse peal. Yks tagastab, ja läheb järgmisele. Usas ju tagastamine palju leebem. Grantiis öeldakse, et k6ik korras.

Sa räägid seda nii nagu sa kindlalt teaksid, et just niimoodi garantiijuhtumi läbinud tooted liiguvad. Kas sul on reaalseid tõendeid ka selle kohta või unustasid jälle lause algusesse kirja panna “Ma arvan, et…”? Rõhutan siinkohal, et sa lisasid veel laienduse “üldjuhul”, mis peaks tähendama, et see on enimlevinud praktika kogu valdkonnas.

Lihtsalt ääremärkuse korras - ei tasu jaburaid väiteid, mida saab ümber lükata, kindla kõneviisiga foorumisse postitada, hiljem võib piinlik olla.

Tiit Veermäe kirjutas:

Mu pahad kogemused polnud elektroonika hulgiostud partiide
kaupa, vaid enamus foto vidinad jaemüüjatelt.

Noh, siin mõned hakkavad üldistama, et kõik kaupmehed on pahad ja teevad meelega tünga.
Minu konkreetsel juhtumil oli kaupmees siiski “hea”, võttis natuke vigase monitori tagasi ja lasi mul valida teise (erinev mudel, erinev partii).
Kahjuks pidin ma tõdema, et too ebaühtlus pole mitte üksikjuhtum, vaid laiem probleem, erinevatel mudelitel ja erinevate tootjatel kipuvad olema sarnase hinnaklassi 4K IPS paneelid ebaühtlased.
Kui nüüd too kaupmees oleks tõesti “paha”, siis jah, ta pakiks tagasitoodud molu ilusti kasti tagasi ning müüks järgmisele heausksele ostjale, kes ei taipa kobiseda. Aga sellise süüdistusega ilma tõestusmaterialita foorumisse ronida oleks juba eraldiseisev sigadus.
Praegu on mul taustinfo, et probleemne monitor läks LG garantiisse, mida iganes nad seal sellega ette võtavad…
Samuti pole mul mingit alust arvata, et viga tekkis kuidagi transa käigus. Kui monitor oleks peksa või kõvemini väänata saanud, siis tõenäoliselt paistaks see kuidagi muud moodi välja, näiteks lekiks taustvalgust kuskilt serva vahelt. Ja kui molud tehakse niivõrd õrnad, et nad isegi kahe vahtpolüstürooli lataka vahel teekonda hiinast siia välja ei kannataks, näitaks ma näpuga pigem tootja poole. Asjad tuleb projekteerida niivõrd tugevad, et nad tavapärasel käsitsemisel katki ei läheks.


petslane

Metsaline ju vana müükar ise, puht altruislikult reetab oma valdkonda :slight_smile: Maailma parandamine algas siin foorumis :slight_smile:

(veel üks mõttetu mees kirjutab): >händlima näituseks põllu-kive. On oluliselt kõvemad – aga jahh – marginaal on kuidas-nd-öelda — õhem…
Seda et MatsVeeluus ei jaga praktilisest fotograafiast ega majanduse alustest möhhigi teame kõik, aga kui ta kuuleks mis rahad liiguvad ehitusmaterjalide ja maavarade äris, vahetaks ilmselt päevapealt raviarsti, HEAGA.