Uus Normaalsus

need pildid netis, mida sa 1:1 vaatasid, need on 12Mpix
Ongi 12 Megapixelit!!! P40 sensor on tehniliselt 50 mögapixelit kuid välja tatistatakse 12 tõeliselt Ilusat RGB mega-pixelit. Sisuliselt tehakse ära rauas see, mida ka ise Tõeliselt Ilusa Pixli jaoks teen – sensori väljund vähendatakse 50% peale. Kaotab efektiivsed kõik interpoleerimise, ekstrapoleerimise jms jeberneerimise artefaktid…

mu 24Mpix odava otsa poolkaader
Sinu 24 möga-pixelit taandub sama loogika järgi 6 M-3-värvi-punktiks. ILUSAKS punktiks. UHD ekraani sellega paraku ära EI kata…

Telefonil on palju suurem rõhk pildid kohesel töötlusel. Kaameratel on see äärmiselt tagasihoidlik
See on puuduva GPS, 5G jms kõrval hetkeseisuga Kaamera suurim kirstunael. Isiklik kogemus – looduses tehtud kaamerapiltidest kannatab kohe kasutada ca 10%. Nutuföönil OLULISELT rohkem – Mulle jookseb kokku väga mitmete erinevate divaisside väljund ja ütlen ausalt – iga nutufööni põlvkonnaga muutub Kaamera eelis üha küsitavamaks…

kaameratega saab teha pikka säri - ööfotograafia jmt statiivilt.
Tee endale selgeks uuema otsa nutuföönide Night Mode! Sisuliselt on tegu 5-10 sek VIDEOGA. Käest. Automaatika loobib udused kaadrid kõrvale, joondab teravad kaadrid ära ja kleebib kokku. Pikk säri aga ilma statiivita (st statiivi VÕIB kasutada kuid ei pea kasutama). Kaameral ilma-statiivita-öövõtte võimekust paraku EI ole…

Ja kitobjektiiv ei prugi alati 18-55 olla, vaid ka pikem ots: 50-200. Selle vastu ei saa telefon
Konkreetsel P40 on pro redaktsioonis 125mm f3.4 n.ö. 5x zuum kaamera.
ProPlus redaktsioonis lisandub f/4.4, 240mm n.ö. 10x periskoop

Nagu öeldud – hetkel on nutuföönide kaamerate arenduse teravik pigem zuumi suunal – ilmselt on see Turu jaoks hetkel olulisem ning ülimalt valgus-tundelisi liit-kaamera…

MetsJeesus, oleme kõik nõus. Ära palun rohkem postita Fotokalasse.

Alari kirjutas:

Ootaks MetsJeesuse tehtud pilte. Mobiiliga.
upload.ee on koht kuhu võid laadida.

Kui nüüd asjasse mõttega süüvida, siis pole mõtet sõnumitoojat sõimata, isegi kui ta hullumaja kunde kombel oma mõtteid jagab…
Kusjuures meie MetsJeesukese pilte leiab netist, kui hoolikalt otsida ja nad on ilmselgelt üle keskpärase omas žanris.

Aga mind huvitab küll, kas mõnel tõsimeelsel fotokunstnikul või reporteril on portfoolio, mis ainult tipptasemel moblaga pildistatud?
Ja kui selline portfoolio panna kõrvuti mõne teise tavakaameraga piltniku vastava portfoolioga, kuidas siis paistab?


petslane

MetsJeesus kirjutas:

Telefonil on palju suurem rõhk pildid kohesel töötlusel.

Tooks võrdluse kokakunstiga – saad kohe valmis hamburgeri. Too huiavei siis pakub sulle hetkel parima hamburgeri. Aga ikkagi ainult hamburgeri.
Aga kui mulle juhtumisi ei meeldi hamburger praegu, siis tahaks, et ma saaks parima tooraine ja kokkaks kodus midagi muud.

Ja mobla kaamera puhul on mul paar põlvkonda vanem ja vähem võimekas riist, millega peab kõvasti punnima, et raw kätte saada. Huvitaval kombel mulle meeldib toda raw-d hiljem arvutis väänata ja vaadata, mis pildis peidus pinna all. Teisalt jälle olen märganud, et vääna kuidas väänad mobla jpg-s või heif-ist midagi enamat välja ikka ei vääna. Sihuke tühi nokitsemine. Samas kõrval “päris” kaamera raw-st saab igasugust huvitavat infot kätte. Nokitsejate rõõm, digitaalse kõhulahtisuse põdejatele see ilmselt korda ei lähe. Viimased on aga moblakaamera tootjate maksvad kunded. Kiida edasi, kui tublid nad on, täidavad kiiresti kogu saadaoleva salvestusmeedia kujutistega ära!


petslane

Tundub, et metsjeesusel on “kodutöö” veidi tegemata…
Kui nüüd veidi Huawei selle ja (ka eelmise aasta) tippmudelite põhikaamera sensori kohta käivat infot veid täpsemalt uurida siis ei eelmise ega ka selle aasta Huawei tipptelefonide põhikaamerad ei kasuta sensori RGB lahendust vaid hoopis RYYB lahendust, mis annab parema tundlikkuse halbades valgusoludes aga seda väga oluliselt värvide täpsuse ja WB täpsuse arvelt. Telefoni tarkvara üritab küll neid puudusi tarkvaraliselt kompenseerida aga alati mitte kõige õnnestunumalt.
Kes tahab teemast rohkem lugeda võib google abil otsida näiteks “Huawei P30 pro yellow photos”
Lisan ühe teemakohase lingi ka: https://frankdoorhof.com/web/2019/04/solving-the-p30-pro-color-problems/

RGB lahendust vaid hoopis RYYB lahendust
Pigem ikka RGGB vs RYYB. Pixelite ARV on sama, küsimus on lihtsalt värvifiltrite värvis ja tiheduses (nutuföönide senselite filtrid on dünaamika pärast suht tööstus-standardselt erinevate tihedustega).

Igaljuhul tuleb n.ö. Kaamera tootjatel alla neelata mõru pill – Uueks Normaalsuseks on saamas valem: Ilusate RGB-punktide arv = senselite arv jagatud neljaga!

Siit otsejäreldusena on 25-möga-pixeli sensor (täie- poole- või veerandikaaadriline, vahet EI ole) UHD teleka kontektis suht konkreetselt aut-off-deit ehk reaalset pilti reaalsele UHD ekraanile suudab välja pritsida 4:3 formaadis 44,2 Mpix, 3:2 formaadis 39.3 Mpix ja 16:9 formaadis 33.1 Mpix sensor.

Ostjal lihtne – elutoa-vedel-kristall-selgete pixeitega UHD teleka ekraani äratoitmiseks on variandid nutufööni paremik, ca kümmekond keskformaati ja ca kümnekond täiekaadrilist…
Pole palju lisada et esikust paistab suur must 8K vari…

Kokkuvõte – tehnoloogia tehnoloogiaks, päeva lõpus maksab tulemus ja konkreetsel Huia-Weial sedasama tulemust ON, missest et sensor on RYYB ja klaas suht hämar f1.9. Kui ON ka müüki, tulevad ka teised kabinal järele ning kuidas pärast seda 25-mpix sensoritega tehnoloogiarelikte müüa on – HUVITAV küsimus…

Minu jaoks jäi telefoni põhiliseks hädaks see, et ava ei saa muuta. Kui 1/1.9, siis 1/1.9. See välistab ühe tähelepanu suunamise instrumendi, mis on mu jaoks pildistamisel kogu aeg mastaapselt oluline olnud.
Kas maailma muutudes see viga on paranenud? Või kuulutatakse see lihtsalt positiivseks omaduseks?

Välgutrikkerit kah pole. Üldse se moblapask ei tööta kaugvälkutega. Kuidas üldse v6ib siga käoga v6rrelda, on minule arusaamatu ja ainult kohalikele “einstainidele” j6ukohane.

Lisaks veidi õli tulle, külmaks läheb ja nafta hinnad kuuldavasti all (näinud veel väga pole).
U
us reaalsus ei küündi kuidagi uue normaalsuse piiridesse.
Kunagi oli uus reaalsus ja normaalsus Adobe värviruum. Maksimaalne, mida sai trükimeedia paberile määrida.
Nüüdne seksikas ja moodne värviruum on Rec.2020, ehk siis UHD TV normaalsus.
Kui mitu telekat on võimelised seda värviruumi katma (rääkimata siis samaaegsest värvisügavusest jne)?
Kui mitu fotoaparaaditootjat seda oluliseks peab?
Kas mõni mobatootja on üldse sellest teemast midagi kuulnud?

Kui keegi suudab leida komplekti telekast (või miks ka mitte lihtsalt monitorist) ja sellele anatoomiliselt sobivast pildisensorit kandvast aparaadist (olgu siis fotokas või mobla) siis tõstan pöidla heakskiiduks ja ühinen uue normaalsuse jüngrite arvuka hordiga.

OK, arrit ja red-i pole veel vaadanud, mis nende poes ripakil.

kali kirjutas:

Kunagi oli uus reaalsus ja normaalsus Adobe värviruum.
Maksimaalne, mida sai trükimeedia paberile määrida.
Nüüdne seksikas ja moodne värviruum on Rec.2020, ehk siis
UHD TV normaalsus.
Kui mitu telekat on võimelised seda värviruumi katma
(rääkimata siis samaaegsest värvisügavusest jne)?
Kui mitu fotoaparaaditootjat seda oluliseks peab?
Kas mõni mobatootja on üldse sellest teemast midagi kuulnud?

Kataks siis enam-vähem DCI-P3-e ära, oleks ka sammuke lähemale õndsusele.

Aga ma kahtlustan, et mõned standardid, nagu jpg ja sRGB ja CD helikvaliteet püsivad veel kaua-kaua.
Nende ületamine nii saatja kui ka vastuvõtja poolel nõuab teatavat pingutust ning kesse ikka viitsib, kui 90% tarbijaskonnast on rahul…


petslane

(enn kirjutab): Uue Normaalsuse kirglikele pooldajatele nüüd siis omaette fotokonkurss
https://fotojutud.ee/konkurss/nutifoto-konkurss-kevad-telefonis/
Jääme šedöövreid ootama :slight_smile:

[%sig%]

Kali> Kas mõni mobatootja on üldse sellest teemast [Rec.2020] midagi kuulnud?
Petslane> Kataks siis enam-vähem DCI-P3-e ära, oleks ka sammuke lähemale õndsusele.

Tulles tagasi teemasse – seesama Uus Normaalsus HuiaWeia P40 inkarnatsioonis sisaldab lisaks Kaameraäri rikkuvale kaamerale ka QHD+ DCI P3 gamutiga ekraani.
6.58 toll QHD resoga pildiotsija – poleeee pahaaaaa ehk kui pilt sellise pildiotsija peal pilt välja näeb, on lootust ka elu-toa-telekal midagi asjalikku näha…

Siit avalik küsimus Kaladele – ei ole tõesti vaadanud – Millise saadaoleva Kaamera küljes on vähemasti DCI P3 gamutiga ekraan või digi-pildi-otsija (rec 2020-st me vist ei unistagigigiii)? Ok reso on kusine ja ekraan paras lukuauk kuid näidaku ta sitt vähemasti värvegi!

(AV kirjutab): Jaajah. Vana pea, võibolla eksin aga kas mitte samast fotojuttudest kord ei saand loetud ülimat tõde- iga tont kesse kasvõi moblaga endleid võimidaiganes muud jama klõpsutab- see ongi kohemaid FOTOGRAAF. Nojaa- vabal maal võib igaüks ennast kasvõi rootsi kunniks pidada. Aga kas ka teised…

Mul ongi nüüd küsimus, kus need “imelised pildid” siis on ja jäävad???
Nutitelefoniga tehtud - vaatasin fotokonkursi galerii üle ja mida ei ole, on imelised pildid. Kas need, kes telefoniga pildistavad - lihtsalt ei oska … või on siiski telefonis häda?

(AV kirjutab): Häda ongi mõlemas. Kolmas häda on vaatajas. Mõni võsajeesuke on toda plastläätsede ja oskamatute suvaklõpsijate trugitud kräppi vahtides küllap imetlusest oimetu- millised värvid, milline dünaamika:) Oh jah.

Küsisin vahepeal ühe väga selge, väga lihtsa ja väga arusaadava tehnilise küsimuse, kahjuks ei tulnud sellisele lihtsale ja selgele küsimusele ühtegi vastust. Kordan küsimust:

Siit avalik küsimus Kaladele – ei ole tõesti vaadanud –
Millise saadaoleva Kaamera küljes on vähemasti DCI P3 gamutiga ekraan või digi-pildi-otsija
(rec 2020-st me vist ei unistagigigiii)?

See värviruumi asi on idiootidele numbritulpadena raskesti defineeritav, selle pärast on ta promomaailmas üldiselt värviruumid kõrvale jäetud. 87,3 vs 91,7% mingist värviruumist?
Kui igale laulule on vaja lisada mingi protsent mingist tähekombinatsioonist, siis see töötab vaid kinni-kitistununud jeesustele, mass ei viitsi vaevelda. Jeesusele on telefon ainuke innovatsioon ja tuleviku jumal.

Kui palju on profi-monitore, mis suudavad eelmist über-turulaulu AdobeRGB-d 100% näidata? Kui palju nutiasendajaid seda suudavad? Oli vaja mingi uus asi turulauludesse tuua, sest asi on jama.

Aga noh, muidugi jeesuste nutiasendajad on otse nutipuudulike jumalalt, seal on arvutuslikud nutiprotsendid, mis alati õiged :slight_smile:

Hetkel oli väga selge küsimus – palju on Kaameraid mis suudavad ekraanile või eee-pildi-otsijasse manada mingi arvestatava osa DCI-P3 värviruumist? 100+% on Suurepärane, 98+% Väga Hea, isegi 90+% on täiesti OK.

Järeltöötlus ON tore asi kuid mida paremini pildistamise ajal valgused-värvid paika saab, seda rohkem on tegelikult ka järeltöötlusvaru. Korralik ekraan vms pildiotsija on siin tehniliselt möödapääsmatu.

Nutuföönidel see ON, Kaamera osas vastust ei ole kuulnud (kardetavasti väga Ei ole)…

Kui nutuföön tootjad saavad ca 1000 rahaga kõik seda head ja paremat (koos väga mitme-setme kaamera ja objektiiviga) pakkuda, kaameratootjad aga 3000-4000 raha juures ja ilma ühegi objektiivita EI saa siis tekib küsimus W.T.F.??!!??

PõustSkriptum. Pole ka ime et tehnoloogiline relikt eriti kaubaks minna ei taha – ostja vaatab ühte kasutajaliidest ja ühte tulemust, teist kasutajaliidest ja teist tulemust ja OTSUSTAB…

Eelmises vastuses oli küsimus, millised supernutipuudulike kasutajate seadmed näitavad 100% adobeRGB. See oli vana ja praktiliselt massidele saavutamatu värviruumi näitaja.
Sa oleks pidanud vastama vaheküsimusele, mitte jälle oma nutipuudulikku möga esitama.

Kas saavutamatu adobeRGB nutimaailmas visati kõrvale ja tuli mingi uue seletamatu tähekombinatsioon ja uued puuduse protsendid. Justkui see on nüüd innovaatiline äpardus?

Aga arusaadavalt on see “uus puudulik” värviruumi puudulikkus absoluutselt jumalik kingitus ja palju innovaatilisem puudulikkuse %, kui see vana puudujääk inimnähtavast värvist :slight_smile:

MISSUGUSED NUTIPUUDULIKKUSE ASENDAJAD plaadid NÄITAVAD 100% AdobeRGB?

Nutipuudulikele suurte tähtedega :slight_smile: Aga muidugi tuleb vastuseks mingi möga-lalin kõige lollimast keskmisest värvipimedast ostjast e mainstreamist…

Kas saavutamatu adobeRGB nutimaailmas visati kõrvale
Sügav palve – PALUN tee endale selgeks erinevate värviruumide ulatused!!!
Konkreetselt: Ado-Pee on 17% avaram kui sRGB ja P3 26% avaram kui sRGB ehk paneelitehnoloogia mis veab välja P3 veab välja ka ado-pee (ok punasse-rohelise lainepikkusi tuleb tõks muuta kuid filtrite ribalaiuse saab rõõmsalt jõnks lõdvemaks lasta).

Kuna CMYK mahub suht ühtemoodi halvasti-hästi mõlemasse, ilusat keskpäevavalgust kujutavate filmide-fotode-mängude vaatamine aga Ado-Peesse eriti mahtuda EI taha, ongi Uueks Normaalsuseks P3. Õunik ja holli-vuud ütlesid selle selgelt välja, ülejäänud tööstus tuleb rõõmsalt järgi. Kui on miski, kui saavutamatu, on on hõuld, siis Rec.2020 ilmselgelt seda ON…

Väga lihtsalt ja väga kokkuvõtvalt:
sRGB Uus Normaalsus on DCI-P3
Ado-Pee RGB Uus Normaalsus on Rec.2020 – klatab nii aRGB kui P3 (ning indutseerib Tõsise Tüli TengelPungaga)…

Soovituslik lektüür: http://www.displaymate.com/Display_Color_Gamuts_1.htm
Kui pikka juttu läbi lugeda ei viitsi, vt figuur #3!

PõustSkriptum. Uus ekraan koos laiema värviruumi, HaiDünaamika, kõrge reso ja ohtrate diagonaalitrollidega ON innovatrsioon. Nähtav innovatsioon. Otsejäreldusena pole suur ime et arvestatav hulk elektroonika-eelarvet läheb just sellesse kanalisse – vähemasti ON uus asi väga nähtavalt väga parem kui vana…