Vana filmi tundlikus

Sain siis paar vana filmi mis olid u.20 aastat külmkapis seisnud. Kuidas saaks teada kui palju neil tundlikust järgi on?

seal pole muud,kui loor järel - ära ometi hakka aega ja aparaati selle
peale kulutama,ilmutuskuludest rääkimata…see näeb pärast ilmutust välja nagu valgustnäinud film

[%sig%]

Proovi ikka järgi. Esialgu võib arvestada, et vähemalt poole tundlikkusest võib maha arvestada.
Oleneb filimist ka, kui on näiteks FOTO32 ja kogu aja külmkapis seisnud siis võib ilmselt üsna äratuntava kujutise saada. Kui on tundlikum, näiteks 130 või 250 siis on asi üsna kahtlane.

kui palju maksavad ilmuti-kinniti-tööaeg kahtlase tulemuse saavutamiseks?

Ilmuti ja kinniti maksavad niipalju kuidas oled viitsinud otsida ja kaubelda.
Aga see ei ole üldse oluline, kuna sellist küsimust vana filmi kohta üldiselt ei esita proff kes fotodega raha teenib, vaid asjahuviline, amatöör, kes on huvitatud asja sisust mitte sellega raha teenimisest.
Amatööri tööaeg on oma tarbeks täiesti tasuta. Ei pea kellelegi maksma selle eest kui kasvõi kogu vaba aja ilmutamise-kinnitamisega tegeled.

oleks nõus,kui partiis oleks 10 ja enam filmi,2 filmi puhul…?

… saavad need filmid ennem otsa, kui asjast asja saab.
Testitud proovitud kindel.
Aga mässata muidugi võib - just for fun. Tulemust pigem ärge lootke.

BR, Margus

Filme sain u.50 tk. Filmi tundlikused on erinevad (karbi peal) osa 125 osa 65 ja osa väga madala tundlikuseda (kopeerimise jaoks). Sain ka kasti veneaegseid kinnitit mis arvatavasti paberi jaoks veel kõlbab ja ka palju muid kemikaale. Uurides targemate inimeste käest sain teada et on võimalik teha kindlaks filmi tundlikus pistes filmi otsa ilmutisse ja aega mõõtes. Kuidas täpselt oleks ki vaja teada. Kas keegi on tuttav selle tehnikaga?

[%sig%]

Nii vana filmiga ei pruugi see nipp toimida.
Kindlam on teha proovi pildistus-ilmutus.
Vaja veel teha spets ilmuti tõstetud kontrasti ja looristusvastase ainega(näiteks kaaliubbromiid).
Üks Ameerika moefotograaf põhimõttepärast kasutas vanu ja ka kunstlikult vanandatud filme. Tal oli protsess muidugi kontrolli all.
Tasub möllata küll.

(free kirjutab): Et ära visata küll ei maksa.
Proovida saab ju ka nii et teed filmi otsast paar proovikaadrit. soovitatavalt miskist testipildist-tabelist. Ja siis teed sellele filmi otsale protsessi ja vaatad mis välja tuleb. Iseenesest peaks proovitabelis järgi siis ka määrata saama sobivamad menetlus ajad väikse mõttetöö abil.

Nojah olulisi pilte vast sellise asja peale ei maksa teha. ntx pulmad matused ja raha eest tööd.

Vastulauseks erinevatele proovimise vastastele: et kui muud ei saa siis kogemuse ikka saab.

Minema ei viska küll midagi ja kindlasti katsetan. Midagi peab ikka tulema isegi kui ainult uus kogemus.

…ja edaspidi püüa arvudes täpsem olla–siiani on sõna “paar” ikka 2 tähendanud,tükk juttu asjatult kirjutatud! nüüd oleks hea veel komplekteerida filmid emulsiooninumbri järgi,vanast erinesid eri partii filmid üksteisest,teed katsed,kirjutad kohta,mis kaduma ei lähe–ja tuld!

Ühe tundlikusega filmid on kõik ühest partiist isegi ostu tshek oli karbis.

Vabandan ja tunnistan oma viga. Enam nii ei tee.

Kas on veel mingeid kemikaale mis lisada et paremad pildid saaks??

1)parima loorivastase kemikaalina tean olevat besotriasooli,mis aga on kaaliumbromiidist mitu korda kangem,nii et seda tuleb vähe lisada,
teeb ilmuti aeglasemaks,aga see-eest kontrastsemaks
2)pärast filmi kinnitamist tuleks ta läbi lasta mõne sekundi jooksul punase veresoola lahusest, see võtab samuti loori maha,ettevaatust,ta toimib ka nõrgendajana

[%sig%]

Soovitan filmiilmutile esialgu mitte midagi lisada. Aga oluline on, et ilmuti oleks kindlalt korralik. Kaaliumbromiidi lisamine looristusvstase ainena on rohkem põhjendatud paberi ilmuti puhul.
Kui kasutad samast ajast pärit ilmutit siis on kehva tulemus ilmuti tõttu ülimalt tõenäoline. Nii vana kinnitit aga võib rahulikult kasutada, kui just ei ole niiskust saanud.

Ilmuti ostan muidugi uue. Kinniti on seisnud ahju otsas nii et peaks toimima küll.

Suured tänud kõigile!